ajankohtaista pääkuva

Navigaatiovalikko

Ajankohtaista

angle-left Maakuntaliitto finaaliin Kuntamarkkinoinnin SM-kisassa

Pohjois-Karjalan asukasmarkkinointi -kampanja kamppailee Suomen mestaruudesta

Pohjois-Karjalan maakuntaliitto on edennyt viiden parhaan joukkoon Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuissa. Kilpailu ratkeaa 9. syyskuuta.

- Ei voisi työviikko paremmin alkaa. Ei hullumpi maanantai, sanaili maakuntaliiton markkinointipäällikkö Heli Räsänen saatuaan tiedon maanantaina  aamupäivällä.

Jo viiden finalistin joukkoon pääseminen on saavutus ja pienen tuuletuksen paikka, sillä mukana oli 49 ehdotusta.

Maakuntaliitto osallistui kilpailuun Pohjois-Karjalan asukasmarkkinointiin suunnatulla työllä. Keväällä 2019 toteutetun asukasmarkkinoinnin ja vetovoimakampanjan päätavoitteena oli kertoa koko Suomelle, että meillä on avoimia työpaikkoja ja mielenkiintoisia uramahdollisuuksia.

Kolmen kuukauden mittainen kampanja oli ensimmäinen jalkautus uudella Pohjois-Karjala-brändillä ja sillä vastattiin valtakunnallisesti kiristyneeseen osaaja- ja rekrytointitilanteeseen. Toimenpiteillä haluttiin sitouttaa maakunnan väestöä, uudistaa mielikuvia Pohjois-Karjalasta sekä saada yhteys heihin, jotka voisivat harkita muuttoa Pohjois-Karjalaan. Tavoitteena oli totta kai positiivinen kiinnostus ja laaja kattavuus.

- Kaiken lähtökohtana oli tuore Pohjois-Karjalan brändi ja vetovoimaviestinnän strategia tämä on kuitenkin pitkäjänteistä työtä. Tuomaristo on antanut erityistä arvoa tuloksellisuudelle, pitkäjänteisyydelle ja strategiapohjalle, mutta myös käytännön toteutus ja kohderyhmien oikea valinta nähtiin tärkeänä, Räsänen sanoo.

Kampanjan työryhmään kuuluivat Räsäsen lisäksi joensuulainen mainostoimisto Fabrik: Ville Timonen (luova johtaja), Perttu Kouvalainen (strategi), Jonna Ekroos (sisältösuunnittelija), Samuli Kuittinen (valokuvaaja) ja Niko Immonen (visuaalinen suunnittelija).

Kilpailun tuomariston mukaan kuntamarkkinoinnin monipuolisuus ja tuloksellisuus näkyvät niin elinvoiman kuin myös hyvinvoinnin alueilla. Yhteistyö ja asukkaiden osallistuminen ovat hyvin toimivan markkinoinnin takana.

- Kisaan esitetyissä töissä oli monia hyviä oivalluksia, kunnan ja alueen vahvuuksiin liittyviä nostoja sekä kuntalaisten ja asiakkaiden osallistumiseen perustuvaa toimintaa, tuomaristo toteaa.

Loppusuoralle valikoituivat myös Iisalmen kaupungin, Kymsoten, House of Lapland Oy:n ja Vaasan seudun työt. Kilpailun palkinnot jaetaan Kuntamarkkinoiden yhteydessä Helsingissä 9. syyskuuta.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu järjestettiin nyt 15. kerran kaikille kuntataustaisille organisaatioille. Kilpailun takana ovat kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät järjestöt: Suomen Kuntaliitto, Suomen Elinkeino- ja Kehitysyhtiöt SEKES sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA.

Lisätiedot

Ajankohtaista somejako

Sivu arviointi ja palaute