Digituki Pohjois-Karjala
Digituki pääkuva
Digituki
Digituki
Pohjois-Karjalan Digituen verkosto
Pohjois-Karjalan Digituen verkostossa on mukana Pohjois-Karjalassa digitukea antavia ja digitukea kehittäviä toimijoita. Verkostossa on jäseniä kunnista, järjestöistä, kansalaisopistoista, kirjastoista, yrityksistä ja valtion laitoksista. Kaikki digituen kehittämisestä kiinnostuneet ovat tervetulleita mukaan.
Verkoston on koonnut ja sitä koordinoi Pohjois-Karjalan Digituki -hanke. Hanke toimii osana valtakunnallista digitukiverkostoa, jonka työtä koordinoi Digi- ja väestötietovirasto.
Pohjois-Karjalan Digituki -hanke tukee maakunnallisen digituen verkoston yhteistyötä, digituen palvelujen kehittämistä ja viestintää. Hanke lisää verkoston kanssa digituen tunnettavuutta ja tuen saatavuutta. Tavoitteena on, että Pohjois-Karjalan asukkaat saavat digipulmiinsa ammattitaitoista apua.
Liity Pohjois-Karjalan Digituen verkostoon!
Teemme yhdessä töitä, jotta alueen asukkaat tuntisivat ja löytäisivät digituen palvelut.
Liity mukaan digituenverkostoon ottamalla yhteyttä hanketyöntekijöihin!
Digituen verkostossa tutustut muihin digituen toimijoihin. Saat uusia ideoita ja pääset jakamaan hyviä toimintatapoja. Yhdessä tekeminen tehostaa viestintää ja digituen näkyvyys kasvaa.
Digitukea antavat toimijat voivat saada käyttöönsä
Valtakunnallinen digitukiverkoston jäsen -merkin
Merkki kertoo, että organisaatio tarjoaa tai kehittää digitukea ja on sitoutunut digituen eettisen ohjeistuksen noudattamiseen.
Digituki on sähköisen asioinnin, digipalveluiden ja -laitteiden käytön tukea, joka auttaa asiakasta itsenäiseen ja turvalliseen laitteiden käyttöön ja sähköiseen asiointiin.
Digituen verkoston tapaamiset 2021
Verkosto kokoontuu noin kerran kuukaudessa. Tapaamisten teemat suunnitellaan ajankohtaisten tarpeiden mukaan. Digituki Pohjois-Karjala hanke järjestää etätapaamiset Teams-alustalla. Verkostotapaamiset 2021:
20.1. klo 9-10.30 (etä)
17.2. klo 9-10.30 (etä, InPromptu-hanke esittelee toimintaansa)
17.3. klo 9-12.00 (etä)
14.4. klo 9-10.30 (etä)
19.5. klo 9-10.30 (etä)
16.6. klo 9-10.30 (etä)
18.8. klo 9-10.30 (etä)
15.9. klo 9-12.00 (kasvokkainen myöhemmin ilmoitettavassa paikassa)
13.10. klo 9-10.30 (etä)
Seuraa Pohjois-Karjalan Digituen verkoston ajankohtaisia tapahtumia Facebookista: Digituki Pohjois-Karjala
Kansalaisneuvonta
Kansalaisneuvonta neuvoo julkisten palveluiden käyttäjiä ja antaa tukea sähköiseen asiointiin. Kansalaisneuvonta auttaa kansalaista löytämään oikean viranomaisen tai viranomaisen sähköisen palvelun asiansa hoitamiseen.
Kansalaisneuvonnan palvelukanavia ovat puhelin, sähköposti, sähköinen yhteydenottolomake, chat ja etäyhteys. Tekstiviestikanavaa voivat käyttää sitä tarvitsevat erityisryhmät, esimerkiksi puhe- ja kuulovammaiset. Tekstiviestipalvelu on käytettävissä ainoastaan suomalaisissa matkapuhelinliittymissä.
Puhelinneuvonta palvelee maanantaista perjantaihin klo 8–21 ja lauantaisin klo 9–15. Palvelu on suljettu sunnuntaisin ja arkipyhinä. Asiakkaita palvellaan suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.