ajankohtaista pääkuva

Navigaatiovalikko

Ajankohtaista

angle-left Pohjois-Karjalan retkeilyhelmet halutaan kaikkien tietoon

Pohjois-Karjalan retkeilyhelmet halutaan kaikkien tietoon

Pohjois-Karjalan retkeilyhelmet -kilpailu antoi arvokasta tietoa maakunnan matkailumarkkinointiin. Parhaat ideat jalostetaan valmiiksi kiertomatkoiksi.

VisitKarelia ja Pohjois-Karjalan maakuntaliitto järjestivät heinäkuussa Pohjois-Karjalan retkeilyhelmet -kilpailun yhteistyössä Retkipaikan kanssa. Retkipaikan verkkosivuilla kilpailuun osallistuja sai ideoida oman 48 tunnin mittaisen unelmien retken Pohjois-Karjalassa.

Kilpailu keräsi 6. ja 31.7. välisenä aikana lähes 80 retki-ideaa osallistujilta eri puolilta Suomea. Kilpailun voittajaidean kirjoitti tamperelainen Nea Hieta, jonka retki tulee kulkemaan Kolin ja Ruunaan maisemien kautta Ylä-Karjalaan.

Voittajaretki toteutetaan yhteistyössä reitille osuvien matkailuyritysten kanssa syyskuun ensimmäisenä viikonloppuna. Lisäksi 10 muuta retki-ideaa palkitaan kunniamaininnalla ja tuotepalkinnolla, kertoo kilpailutuomariston jäsen, Pohjois-Karjalan maakuntaliiton markkinointipäällikkö Heli Räsänen.

Retki-ideoissa nousi esiin etenkin melonta, patikointi, saunominen sekä karjalainen ruokakulttuuri osana retkielämystä.

Kilpailun sato antaa meille arvokasta tietoa retkeilijöiden unelmakohteista ja -aktiviteeteista Pohjois-Karjalassa. Näitä materiaaleja hyödyntämällä voimme tuottaa informatiivista, matkailijoiden toiveet kohtaavaa verkkosisältöä, toteaa VisitKarelian markkinointikoordinaattori Anne Kokkonen.

Seuraavaksi parhaat kilpailuideat paketoidaan helposti ostettaviksi, valmiiksi kiertomatkoiksi. Tämä tehdään yhteistyössä alueen matkailuyritysten kanssa.

Vastaa Pohjois-Karjalan selviytymissuunnitelman kärkitoimenpiteisiin

Pohjois-Karjalan retkeilyhelmet -kilpailu on osa alueellista kehittämishanketta, jonka tavoitteena on esitellä maakuntaa niin hyvänä asuinpaikkana kuin matkailukohteenakin. Pohjois-Karjalaan laadittiin maakunnallinen selviytymissuunnitelma kevään koronakriisin keskellä, joten hankkeella vastataan myös suunnitelmassa esitettyihin kärkitoimenpiteisiin.

- Koronapandemia kasvatti kiinnostusta kotimaan matkailuun ja erityisesti luontomatkailuun. Matkailijat suunnittelevat ja varaavat matkansa sekä jakavat matkakokemuksensa verkossa, mutta PohjoisKarjalan kohteet eivät valitettavasti siellä juuri nouse kohdehauissa. Tämä tarkoittaa sekä matkailukohteista kertovien sisältöjen luomista verkkoon matkailijoiden houkuttelemiseksi, mutta myös matkailupalvelujen tuotteistamista, paketointia ja varaamismahdollisuutta verkkosivuston kautta, Heli Räsänen kertoo.

Pikkupojat saunassa.

Ajankohtaista somejako

Sivu arviointi ja palaute