ajankohtaista pääkuva

Navigaatiovalikko

Ajankohtaista

angle-left Kiinalainen filmitähti Han Dongjun Pohjois-Karjalan matkailun lähettiläänä

Kiinalainen filmitähti Han Dongjun Pohjois-Karjalan matkailun lähettiläänä

Tavoitteena on edistää elinkeinoelämän toimijoiden verkostoitumista ja kontakteja EU:n ja Kiinan välillä. Kiinalaisseurueen juhlavastaanotto pidettiin tänään lauantaiaamuna Pielisjoen linnassa.

Euroopan Unionin komissio ja Kiinan valtio ovat käynnistäneet yhteisen matkailumarkkinoinnin teemavuoden EU-China Tourism Year 2018, joka avattiin Venetsiassa 19.1.2018. 


Kesäkuussa 2018 allekirjoitetun aiesopimuksen mukaisesti Järvi-Suomen neljä maakuntaa ovat ainoa Pohjois-Euroopan matkakohde, joka on markkinointiyhteistyössä mukana. Suomen ja Järvi-Suomen painoarvoa vahvistaa tammikuinen komission päätös, jonka mukaan teemavuoden virallisena lentoyhtiönä toimii Finnair. Mukana ovat Etelä-Savo, Etelä-Karjala, Pohjois-Karjala ja Pohjois-Savo.

8.12.2018 maakuntajohtaja Risto Poutiainen luovutti filmitähti Han Dongjunille matkailun teemavuoden suurlähettilään maihinnousukortin.

Matkan aikana ja matkan jälkeen tuotetaan julkaisuja mm. Weibo-palveluun, jossa Han Dongjunilla on yli 7 miljoonaa seuraajaa. Kiinassa esitetään tv:ssä tällä hetkellä sarjaa, jossa hän esiintyy. 

Teemavuoden tavoitteena on edistää elinkeinoelämän toimijoiden verkostoitumista ja kontakteja EU:n ja Kiinan välillä. Lisäksi ohjelmalla halutaan tukea vähemmän tunnettujen kohteiden tunnettuutta, parantaa matkailutuotteiden laatua, helpottaa viisumikäytäntöjä ja parantaa lentoyhteyksiä.

Matkailumarkkinointi tuo erinomaista näkyvyyttä sekä Pohjois-Karjalalle että koko Lakeland-alueelle. 

Han Dongjun viipyy maakunnassa 13 hengen seurueensa kanssa, jossa on mukana manageri, kuvausryhmää sekä kiinassa tunnettu muotitoimittaja, rouva Shi Yan.

”Toimenpidekokonaisuus on erittäin kattava, Lakeland-näkyvyyden arvo merkittävä ja tuloksetkin jo erinomaisia. Ensimmäisen vuoden aikana olemme edistäneet merkittävästi Lakeland-alueen näkyvyyttä ja tunnettuutta Kiinan päämarkkinoilla, ja jo myyntikanavissa. Tästä esimerkkinä mm. Ctrip-kampanja, jossa Suomi (Lakeland) on ollut tämän kesän Pohjoismaiden haetuin destinaatio. Keräämme palaute- ja näkyvyysdataa kampanjoista ja toimenpiteistä eri kanavissa koko ajan”, kertoo Kiti Häkkinen, Business Finlandin Regional partnership manager.
 

Filmitähti Han Dongjun ja Kiinan, EU:n ja Suomen liput

Sivu arviointi ja palaute